Veelgestelde vragen

Contact
Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons het snelste bereiken door een mailtje te sturen naar [email protected]

We zijn ook telefonisch bereikbaar op +31 (0)85 225 045 9

 

Bestellingen & betaalwijze
Hoe kan ik betalen?

Je kunt online betalen via;

  • IDEAL
  • PayPal
  • Klarna Achteraf Betalen
  • Bancontact
  • KBC
  • SOFORT Banking
  • Belfius
  • ING Homepay

Ook accepteert Kristalmeester de onderstaande creditkaarten;

  • Visa
  • Mastercard
  • American Express
  • Maestro
Kan ik achteraf betalen?

Je kunt bij Kristalmeester ook achteraf betalen met behulp van Klarna Achteraf Betalen

Kan ik een cadeaubon gebruiken bij het afrekenen?

Ja, cadeaubonnen van Kristalmeester kun je tijdens de check out verzilveren.

Ontvang ik een beschrijving van de stenen bij een bestelling?

Kristalmeester heeft ervoor gekozen om beschrijvingen van de edelstenen niet langer toe te voegen aan de bestellingen. Behalve dat het enorm arbeidsintensief was om voor iedere steen een beschrijving uit te printen resulteerde het ook in een enorme hoeveelheid papierverbruik wat niet meer past bij onze overtuigingen van duurzaam ondernemen.

Op de website van Kristalmeester kun je natuurlijk alle uitvoerige beschrijvingen van de edelstenen terugvinden in het Stenen ABC

Verzending
Hoe lang duurt de verzending?

Kristalmeester doet zijn uiterste best om producten na ontvangst van betaling binnen drie werkdagen te verzenden. 

Je krijgt altijd een Track&Trace code toegestuurd en ontvangt via e-mail een updates over je verzending. 

Kristalmeester maakt gebruik van Sendcloud en PostNL voor het verzenden en leveren van je bestelling. 

Wat zijn de verzendkosten?

Kristalmeester streeft ernaar om alle bestelling binnen 2-3 werkdagen te verzenden. 

Verzenden binnen Nederland

Voor het verzenden van pakketjes binnen Nederland worden de onderstaande kosten gehanteerd;

  • PostNL Brievenbus pakketje €4,95
  • PostNL Standaard pakketje €6,25
  • PostNL Aangetekend verzenden €9,50
  • Verzendingen boven €65,- zijn gratis

Verzenden naar België

  • Het verzenden van pakketjes naar België kost altijd €9,50
  • Brievenbus pakketjes worden niet verzonden naar België
  • Verzendingen boven €100,- zijn gratis

Verzenden naar Duitsland

  • Het verzenden van pakketjes naar Duitsland kost altijd €9,95
  • Brievenbus pakketjes worden niet verzonden naar Duitsland
  • Verzendingen boven €100,- zijn gratis
Welke dagen versturen jullie pakketjes?

Onze verzenddagen zijn doorgaans op maandag, woensdag en zaterdag

Tijdens feestdagen en vakanties kunnen deze dagen afwijken.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij Kristalmeester?

Helaas behoort het afhalen van een bestelling bij Kristalmeester niet tot de mogelijkheden. Tot op heden is Kristalmeester enkel een webwinkel die edelstenen en kristallen verstuurt. 

Kan ik het pakketje naar een ander adres laten versturen?

Jazeker, dit kun je invullen tijdens het afrekenproces!

Ik heb mijn adres verkeerd ingevuld...

Dat is niet zo handig, maar op zich niet zo'n probleem als je het ons dit direct laat weten. Stuur zo snel mogelijk een mailtje met daarin je goede adres en je ordernummer naar [email protected] en als je pakketje nog niet verzonden is kunnen we het voor je aanpassen! (Als het pakketje wel al is verzonden kunnen we helaas niks meer doen.)

Help, ik heb mijn pakketje niet ontvangen!

Wat vervelend! Weet je zeker dat je adres klopt en dat het niet per ongeluk bij de buren is komen te liggen? Stuur ons een mailtje en we kijken hoe we kunnen helpen!

Kunnen jullie het pakketje ook inpakken als cadeautje?

De pakketjes van Kristalmeester zijn goed verzorgd en echt een feestje om uit te pakken. Op dit moment worden de bestellingen niet nog niet in een extra cadeauverpakking ingepakt. 

Kristalmeester kan natuurlijk wel een leuk kaartje toevoegen aan je bestelling. Geef in het opmerkingenveld van je bestelling even aan wat je graag op het kaartje wilt hebben en we gaan er zorg voor dragen. 

Retourneren
Kan ik een product ruilen?

Nee, ruilen is helaas niet mogelijk! Wel kan je je producten retourneren. Dit kan je doen binnen 14 dagen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt recht om je bestelling 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. 

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen ongeveer €7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Kristalmeester geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je de retourzending aanmelden op deze pagina door je ordernummer en postcode in te voeren. Je kunt ook contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. 

Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

Je kunt het retourpakket verzenden naar:

Kristalmeester
Belenhoeve 8
5708 VB Helmond
Nederland

Ruilen is helaas niet mogelijk. Als je een ander product wilt ontvangen vragen we je om een nieuwe order te plaatsen.

Wat is het retouradres?

Kristalmeester

Belenhoeve 8

5708 VB Helmond

Nederland

Vergeet niet je ordernummer en naam te vermelden

 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra we jouw retourzending ontvangen en verwerkt hebben sturen we je een bevestiging. Je kan het bedrag dan binnen 14 dagen terug verwachten op de rekening waarmee is betaald. 

Garantie
Help, ik heb een kapot product binnen gekregen!

Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! Stuur een mailtje naar info@kristalmeester met een foto en je ordernummer, dan helpen we je verder.

Zit er garantie op de edelstenen?

Er zit geen garantie op de losse edelstenen die we verkopen. Als blijkt dat er iets fout mee is als je deze net geleverd hebt gekregen, laat het ons dan direct weten!

Hoe lang is de garantie op de sieraden?

Er zit twee maanden garantie op je aankoop van de armbanden, kettingen en hangers. Mocht er binnen deze twee maanden iets mis zijn laat het ons even weten door een mailtje te sturen met een foto en je ordernummer. 

Vragen over stenen
Heeft Kristalmeester ook... ?

Kristalmeester heeft meer stenen op voorraad dan dat er in de webwinkel aangeboden worden. De kans is dus groot dat een bepaalde steen wel leverbaar is. Mocht je een bepaalde steen zoeken maar deze niet kunnen vinden in de webwinkel stuur dan gerust een mailtje naar [email protected]. Wellicht dat we de steen alsnog kunnen leveren. 

Weet Kristalmeester wat voor steen dit is?

Regelmatig krijgt Kristalmeester een foto van een steen opgestuurd met de vraag om deze te identificeren. Hier kunnen wij echter niet aan beginnen omdat dit heel erg moeilijk is vanaf een foto.

Het beste kun je steen meenemen naar bijvoorbeeld een edelstenenbeurs. Hier zijn veel experts aanwezig die de steen dan ook even van dichtbij kunnen bekijken en je van goed advies kunnen voorzien. Je kunt de foto van de steen natuurlijk ook posten op één van de vele forums op het Internet. 

Koopt Kristalmeester ook stenen van particulieren?

Kristalmeester koopt zeer zorgvuldig in en neemt enkel af van bekende handelaren en bij de bron zelf. Kristalmeester is dan ook niet geïnteresseerd in het opkopen van edelsteen verzamelingen of collecties van particulieren. 

Geeft Kristalmeester ook Edelsteenadvies?

Natuurlijk geeft Kristalmeester ook advies met betrekking tot edelstenen. Naast vele jaren van ervaring heeft Kristalmeester ook een drie jarige opleiding energetische edelsteenkunde doorlopen om zodoende goed te kunnen adviseren. Mocht je een vraag hebben of advies nodig hebben stuur dan een e-mail naar [email protected] en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

Op de website van Kristalmeester kun je linksboven in de Zoekbalk ook zelf zoeken naar de werking van stenen door bijvoorbeeld bepaalde klachten in te typen waarvoor je graag ondersteuning zou willen krijgen van de edelstenen.

Let op: Edelstenen en kristallen werken enkel ondersteunend en zijn nooit een vervanging voor therapie. Raadpleeg daarom bij klachten altijd je huisarts. 

Hoe kan ik mijn stenen het beste verzorgen? (ontladen/opladen)

Lees hier meer over de verzorging van stenen. 

Vragen over Kristalmeester
Heeft Kristalmeester ook een winkel die je kunt bezoeken?

Tot op heden is Kristalmeester enkel een webwinkel voor edelstenen en kristallen en is er helaas nog geen mogelijkheid om een fysieke winkel te bezoeken. 

Hoe duurzaam onderneemt Kristalmeester?

Kristalmeester doet zijn uiterste best om zo duurzaam mogelijk te ondernemen. Dit betekent ook dat er een aantal keuzes gemaakt zijn die hieraan bijdragen;

  • Alle verzenddozen en verpakkingsmaterialen zijn gemaakt van gerecyclede materialen. De dozen worden gesloten met papieren tape en het bubbeltjes plastic is biologisch afbreekbaar. Ook de groene wokkels die gebruikt worden als opvulmateriaal zijn biologisch afbreekbaar en mogen gewoon bij het gft-afval. 
  • Kristalmeester heeft ervoor gekozen om geen beschrijvingen van edelstenen meer toe te voegen aan de bestellingen. Het uitprinten van edelsteenbeschrijvingen zorgde voor onnodig veel papierverbruik wat niet past bij onze opvattingen van duurzaam ondernemen.
  • Kristalmeester koopt met zorg stenen in en doet alleen zaken met handelaren die aangesloten zijn bij organisaties zoals Fair Trade Minerals and Gems of zelf ter plaatse inkopen en instaan voor goede arbeidsomstandigheden en een eerlijk inkomen. Kristalmeester hecht er grote waarde aan dat de stenen op een verantwoorde manier worden gevonden en dat er rekening gehouden wordt met het milieu, de omgeving en de sociale impact. 
  • Kristalmeester probeert de transport bewegingen te minimaliseren en daarom worden de pakketten niet dagelijks verzonden. Kristalmeester spaart de pakketten zoveel mogelijk op zodat de pakketten hooguit drie keer per week aangeboden hoeven te worden aan de verzendende partij.  

 

Hoe gaat Kristalmeester om met Fair Trade van edelstenen?

Kristalmeester is trots lid van de Fair Trade Minerals & Gems (FTMG) organisatie. Deze mooie non-profit organisatie promoot fair trade in de handel van mineralen en edelstenen. FTMG zet zich in voor de omgeving, natuur en de mensen die werken in en om de edelsteenmijnen.

Kristalmeester vindt het van groot belang dat mensen een eerlijke prijs krijgen voor het mijnen van edelstenen en dat de natuur geen schade ondervindt en gecompenseerd wordt.

De FTMG organisatie werd opgericht in 2009 en sindsdien zijn verschillende projecten gestart in Zuid-Amerika, Afrika, Honduras en Australië. 

FTMG

Hoe betrouwbaar zijn de WebwinkelKeur reviews?

Wij vinden het bij Kristalmeester belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur

WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven. We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. 

Contactgegevens
*Verplichte velden
Verstuur